Varza

Varza

Varza este o sursa importanta de vitamine K, dar si de vitamina C. O ceasca are 91% din doza zilnica recomandata de vitamina K, 50% din vitamina C, vitamina B6, contine fibre, dar si minerale printre care :  mangan, acid folic,asta numai cu aproximativ 33 calorii.Varza contine cu 11% mai multa vitamina C decat portocalele.

Varza contine un nivel ridicat de antioxidanti care nu numai ca lupta impotriva radicalilor liberi, dar permite mentinerea intacta a ADN-ului si lupta impotriva deteriorarii acestuia. De asemenea, varza contine enzime care detoxifica organismul.

Cercetătorii cred că această abordare unu la doi pot contribui la capacitatea aparent de legume crucifere pentru a Varza reduce riscul aparitiei de cancer si este cea mai eficienta leguma din acest grup de plante alimentare.

Numeroase studii indica o asociere puternica intre dietele bogate în legume crucifere si o incidenta scazuta de cancer de plamani, de colon, de san, ovarian, dar si de cancerul vezicii urinare.

Varza ajuta la dezvoltarea oaselor, le face puternice, amortizeaza reactiile alergice, reduce inflamatia, si promoveaza o sănătate gastro-intestinale.

Varza reprezinta un remediu natural pentru vindecarea ulcerului peptic datorita continutului ridicat glutamina.

In medicina chineza, varza este utilizata pentru a trata constipatia, raceala, tusea convulsiva, depresia si ulcere gastrice.
Se recomanda :

  1. Ca varza sa o incluzi pe cat de des posibil in dieta ta, cu atat mai bine.
  2.  Un studiu efectuat in Polinia, referitor la femei respectiv adolescenti, a indicat ca cei care au consumat cel putin patru portii de varza pe saptamana au fost 72% mai putin susceptibile de a dezvolta cancer de san mai tarziu in viata decat adolescentii care au consumat doar odata pe  saptamana sau mai putin.
  3. Incearca sa consumi varza murata. Ea are toate proprietatile verzei, plus unele probiotice puternice, care sunt excelente pentru sanatatea sistemului digestiv.
  4. Incercati sa consumati varza in intreg, deoarece frunzele exterioare cuprind mai mult calciu cu o treime decat frunzele interioare.
  5. Atat varza alba cat si varza rosie sunt foarte bune de consumat, insa varza rosie este de departe superioara soiului alb, continand  de sapte ori mai multa vitamina C ai mai mult de patru ori  mai multi polifenoli, care protejeaza celulele de stresul oxidativ si de cancer.
About these ads

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: