Soia

Soia

     Soia este un excelent inlocuitor al alimentelor de origine animala. Este un aliment excelent pentru vegetarieni, cat si pentru persoanele care tin post. De asemenea, soia este o planta cu foarte multe proprietati terapeutice. Soia are chiar un continut ridicat de lecitina , fiind o planta bogata in proteine si saraca in glucide.

     Soia este un aliment de origine vegetala, deci nu contine colesterol. 85% din grasimile pe care le are in compozitie sunt nesaturate, adica sanatoase. In plus, soia contine si fibre solubile, care scad absorbtia colesterolului rau din organism.

     Soia este indicata femilor deoarece au un continut mare de izoflavonoizi, substante cu actiune similara estrogenilor, fapt care poate sa previna bolile cardiovasculare, instalarea cancerului,  si unele infectii. Un avantaj important al consumului de soia este ca prezinta un risc mai mic de a deceda in urma imbolnavirii de cancer la san,  deoarece izoflavonoizii din soia au efect similar estrogenilor, iar persoanele care o consuma nu au niveluri mai mari din acesti hormoni.

     Soia atenueaza si simptomele caracteristice menopauzei ,deci consumul ei este benefic femeilor trecute de varsta de 40 de ani. Soia contine mai putin calciu decat laptele de vaca, dar acesta se absoarbe mai bine la nivelul oaselor.

Suplimentele zilnice cu izoflavonoizi din soia au dus la cresterea elasticitatii pielii si ajuta la stimularea sintezei de colagen la 75% dintre femeile aflate la menopauza, conform unui studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea  ,,Sao Paolo” din Brazilia.

     Soia contine in proportie de 36 % proteine si aminoacizi esentiali, pe care organismul nu ii poate produce singur. De asemenea, soia este bogata in acizi grasi Omega 3. Toate acestea fac din ea cel mai bun inlocuitor al carnii, dar in comparatie cu aceasta, soia nu contine fier.

Soia poate fi consumata  sub mai multe forme :

  • cu lapte sau iaurt ;
  • branza tofu in saramura sau ulei (Tofu se obtine din lapte de soia coagulat) ;
  • pate (cu masline sau cu ciuperci) ;
  • faina si germeni de soia ;
  • granule, cuburi sau boabe (se inmoaie in apa timp de doua ore, se fierb apoi se consuma in ciorba, tocanite, chiftele sau in combinatie cu sosuri sau legume).

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: