Lactate in cadrul dietelor

Ce produse  lactate folosim in dietele de slabit ?

Produsele lactate sun necesare organismului prin continutul lor bogat in proteina de calitate superioara (cazeina), glucide (lactoza) ,si nu in ultimul rand, calciul. De aceea sunt recomandate in dietele de slabit.

Laptele – poate fi utilizat fara probleme in dietele de slabit incantitati ponderate, adica pana la 500 ml/ zi, semidegresat ( 1,5% grasimi ). Este de preferat sa nu se asocieze cu alte alimente, cu exceptia cerealelor integrale. Laptele semidegresat (1,5%) furnizeaza 45 kcl/100 g. Nu se recomanda sa se adauge in cafea (ca de altfel nici frisca).

Iaurturile – sunt, de asemenea, indicate in dietele de slabit. Pot fi folosite in combinatii cu cerealele integrale. Sunt de preferat iaurturile semidegresate, fara fructe sau adaosuri (zahar, sau ciocolata).

Iaurtul semidegresat contine la 100 g aproximativ 55 kcal.

Sfat : Laptele proaspat si iaurturile sunt indicate la micul dejun si la cina.

Branza proastapa de vaci – are o valoare nutritiva foarte importanta, cu un continut bogat in proteine, recomandata in dietele de slabit sub forma degresata, la pranz, cina sau chiar si la micul dejun, in combinatie cu legumele proaspete, salate, cu un aport caloric mediu de 95 kcal/100 g .

Telemeaua de vaca – este de preferat celei de oaie, avand un continut mai redus in grasimi. Trebuie folosita cu precautie deoarece are un continut crescut de sare si favorizeaza retentia de apa. 100 g telemea de vaca furnizeaza 245 kcal ( fata de 275 kcal cat furnizeaza telemeaua de oaie).

Urda – este un produs recomandat in cadrul dietelor, fiind usor digerabil, cu un continut foarte redus de grasimi si cu aport caloric de 135 kcal/100 g. Se pot utiliza in cantitati reduse si in anumite combinatii ( de exemplu cu legume crude) cremele de branza, smantana, mozzarela degresate.

Lactate nerecomandata in dietele de slabit :

Nu sunt recomandate :

  • branza de burduf 340 kcal/100 g;
  • branza topita (contine multa sare, fosfati, citrati,are densitate calorica ridicata);
  • cascavalul 370 kcal/100 g;
  • branzeturile cu mucegai ( au un continut foarte mare de grasimi si sare);
  • untul (680-850 kcal/100 g) .

Sunt nerecomandate, de asemenea in cadrul dietelor, placintele sau produsele de patiserie pe baza de branzeturi, care sunt hipercalorice si au un continut ridicat de grasimi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: