Vitamine si minerale

Vitamine si minerale pentru

fiecare varsta

Stii ca ai mare nevoie de vitamine, dar oare le alegi pe cele care ti se potrivesc? Vitaminele si mineralele sunt indispensabile organismului. Pentru a evita carentele, trebuie sa-ti faci zilnic plinul de fructe si legume proaspete, care contin vitamine si minerale. Vitaminele se gasesc si in alte alimente. Cand le alegi,tine cont ca nevoia de vitamine si mai ales cantitatea lor, depind foarte mult de varsta pe care o ai, pentru ca organismul uman cunoaste mai multe faze de dezvoltare.

Perioada 20+

Multi tineri sunt neatenti la ceea ce mananca si de aceea carentele nu intarzie sa apara. Probleme la aceasta varsta sunt anemia (o carenta de fier), caderile de calciu si bolile de piele. De aceea, acum avem nevoie de fier si calciu, pe care le regasim in lactate, precum si omega 3. De asemenea intervalul 20- 30 ani de ani este adesea marcat de depresii. Pentru a le preveni, fa-ti plinul cu omega 3 printr-o cu peste, de 2-3 ori pe saptamana sau consumul unor suplimente alimentare. Pestele este o buna sursa de vitamina D, care ajuta la fixarea calciului in oase.

Perioada 30+

Dupa 30 de ani, incepe procesul de imbatranire a pielii si pentru a-i proteja frumusetea ai nevoie de un surplus de vitamina E, K si C. Vitamna E este un antioxidant puternic, pe care il regasim in legume verzi, germeni de grau, fructe uscate oleaginoase si in grasimi polinesaturate. Vitamina C se afla in citrice, rosii si fructe de padure. Necesarul de vitamina K il iei din spanac, broccoli, salata verde, sparanghel, castraveti, kiwi si nuci. In plus, la aceasta varsta este recomandat in special femeilor un surplus de acid folic (vitamina B9), fiind perioada in care acestea se gandesc sa faca un copil, iar aceasta substanta reduce riscul malformatiilor congenitale ale fatului.

Perioada 40+

Acum isi fac aparitia tot felul de boli, iar organismul este din ce in ce mai slabit. La aceasta varsta este bine sa avem un sistem imunitar puternic, iar pentru al intari trebuie sa asimilam vitaminele A si B6. In aceasta perioada avem nevoie si de iod, principala sursa fiind nucile. VitaminaA o gasim in lapte, morcovi si cartofi dulci.

Perioada 50+

In cazul femeilor se apropie menopauza, astfel trebuie sa-si faca plinul de vitamina D. Va puteti bucura de ea stand zilnic cate 15 minute la soare si mancand lactate si oua. In stransa legatura cu menopauza, apar problemele cu oasele si riscul de osteoporoza. Pentru a le preveni, te ajuta calciul, pe care il procuri din lactate. Este bine venita si untura de peste, pentru ca deseori menopauza este asociata cu depresiile. Untura de peste protejeaza si sanatatea inimi, a creierului si a vaselor de sange. Se recomanda consumul suplimentelor alimentare ce contin acizi grasi omega 3.

5 comentarii

  1. Viorel Grecu said,

    Mai 8, 2011 la 2:46 pm

    Interesant articolul !

  2. Andrei said,

    Mai 8, 2011 la 4:44 pm

    Salut.. imi puteti recomanda si mie ce vitamine sa iau ce cantitate.Am citit articolul si este foarte bun.Merg la sala de 3 ori pe saptamana si joc fotbal ocazional..dar de multe ori ma simt obosit…Ce fel de vitamine ar trebui sa iau.sau imi poti recomanda un supliment pe baza de vitamine ?

  3. Mai 8, 2011 la 5:12 pm

    Andrei, nu ai nevoie de o singura vitamina, ci de un complex de vitamine. Cunosc un site unde gasesti mai multe informatii, si vei gasi multe suplimente alimentare. Site-ul este http://www.slabescnatural.ro. Personal am consumat Full Spectrum si Super Mega 50, sunt foarte bune. Iti doresc mult succes.

  4. Mai 8, 2011 la 5:56 pm

    Andrei, am uitat sa mentionez un aspect. Iti recomand sa-ti faci analizele de sange pentru a vedea unde esti deficitar.

  5. LuxDesign28 said,

    Mai 13, 2011 la 8:25 am

    Citricele sunt vax in comparatie cu conopida daca vorbim de vitamina C. Foarte cunoscuta lamaie are parca de vreo 6 ori mai putina vitamina C decat conopida. Nu sunt ca nu sunt bune citricele, dar si salata este foarte buna si conopida si altele.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: