Beneficiile vitaminei B6

Beneficiile vitaminei B6

  • Vitamina B6 se gaseste si sub forma de pudra alba, cristalina, stabila la caldura. Lumina naturala, prepararea,Alimente ce contin vitamina B6 dar si conservarea si rafinarea alimentelor duce la degradarea vitaminei B6.
  • Vitamina B6 ajuta la reducerea nivelului de homocisteina-un aminoacid care poare creste risul bolilor de inimina,  dar si la descompunerea grasimilor, carbohidratilor si proteinelor astfel incat ele sa fie absorbite mai usor si mai repede. De asemenea, vitamina B6 este esentiala pentru formarea globulelor rosii, productia de anticorpi. Ajuta de asemenea si la buna functionare a creierului.
  • Vitamina B6 este supranumita si vitamina anticanceroasa.
  • Consumul de Vitamina B6 ajuta la dezvoltarea musculaturii, fiind un factor de crestere, produce energie in organism, previne  afectiunile cardiovasculare si prezinta o eficienta importanta in tratamentul diabetului dar si dependentei de alcool. Vitamina B6 ajuta de asemenea si la problemele dermato-venerice deoarece protejeaza pielea, iar asupra femeilor,in plus, contracareaza majoritatea simptomelor menstruale.
  • Principlii antagonisiti („inamici”) ai vitaminei B6 ii reprezinta cafeaua, tutunul, alcoolul, dar si pilulele contraceptive.
  • O supradoza de vitamina B6 (cunoscuta sub numele de piridoxina sau adermina) poate cauza o blocare a anumitor nervi.
  • Dozele mari de piridoxina iti pot provoca inhibarea absorbtiei intestinale ale acesteia.
  • Vitamina B6 iti creste veridicitatea si amintire viselor.
  • Daca primesti un tratament pe baza de antibiotice sau folosesti anticonceptionale este necesar sa-ti maresti doza de piridoxina.
  • Surse importante de vitamina B6:  cerealele, tonul, cartofii( gatiti la cuptor cu piele), naut, pieptul de pui( gatit la cuptor, fara piele), bananele, broccoli, semintele de floarea-soarelui, sosul de rosii, si morcovii.
  • Se recomanda ca vitamina B6 sa se consume zilnic intre 1.3-1.7 mg pana la 3.7mg pentru a preveni deficientele si pentru o sanatate optima
  • Carenta de vitamina B6 provoaca: convulsii, anemie, ameteli, greata, varsaturi, leziuni cutanate, tulburari vasomotorii dar si uscaciuni la nivelul gurii si la nivelul orificiilor nazale.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: