Dieta si depresie

Dieta si depresie

Din pacate, nu exista o dieta care poate ajuta la controloarea depresiei. Nici un studiu nu indica faptul ca ne putem controla sau ameliora efectele, simptomele unei depresii.
Partea buna este ca in timp ce anumite alimente nu pot elimina complet simptomele de depresie, o dieta sanatoasa, echilibrata poate sa  ajute la tratamentul general al depresiei.

4 indicii prin care puteti obtine maximum dintr-o dieta :

Consuma acizi grasi : Omega-3.

  • Acizii grasi au o multime de beneficii pentru sanatate cunoscute, ajuta chiar si la incetinirea cresterii tumorilor canceroase. Specialistii au facut un experiment si au descoperit o legatura intre acizii grasi Omega-3 si depresie. Studiul s-a bazat consumul unor cantitati acizi grasi Omega-3. Consumati in cantitati mici, ei indica un indice depresiv mare. Alte studii arata ca persoanele care consuma putine fructe de mare (sau deloc), care sunt foarte bogate in acizi grasi, sutn favorizati sa sufere de depresie.
  • SFAT : Mananca peste (somon si ton), ca parte intergata a unei diete; fructe cu coaja lemnoasa si inchis legumele cu frunze verzi sunt si ele surse bune de Omega-3.

Consuma carbohidrati.

  • Daca suferi de depresie,specialistii recomanda sa nu  incepi dieta Atkins, aceasta fiind o alegere nepotrivita pentru tine, deoarece presupune consumul de alimente bogate in carbohidrati (cum ar fi paste si paine). Carbohidratii ridica nivelul de serotonina din creier; cand nivelul de serotonina din creier creste, scade nivelurile de anxietate, permitandu-ti astfel sa te calmezi mult mai usor.
  • SFAT : Consuma cu incredere carbohidrati, dar aveti grija cum ii alegeti si in ce cantitate.

Consuma foarte mult vitamina D.

  • Vitamina D de asemenea creste nivelul de serotonina din creier, dar inca nu se stie exact ce cantitate de vitamina D trebuie sa consumam . Vitamina D s-a dovedit ca fiind deosebita de utila in ameliorarea efectelor tulburari afective sezoniere.
  • SFAT : Incercati sa includeti in dieta pe care o urmati suplimente de vitamina D,  insa doar dupa ce va consultati cu un medic nutritionist, sau cu doctorul dumneavoastra.

Consuma Seleniu.

  • Seleniul ajuta la mentinerea sanatatii. Mai multe studii de cercetare au demonstrat ca exista o legatura intre deficienta de seleniu din organism si depresie. Studiile arata ca seleniul ,,alunga” depresia. Seleniu poate fi gasit in nuci, cereale integrale, fasole, fructe de mare si carne slaba.
  • ATENTIE : Consumul de seleniu in cantitati mari poate dauna organismului.
  • SFAT : Se recomanda sa consumi un supliment pe baza de seleniu deoarece acesta se gaseste in putine legume si fructe, dar doar dupa un consult cu medicul dumneavoastra.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: