Caloriile din diete

Caloriile din diete

Energia stocata îin produsele alimentare este măsurata. Unitatea de masura este caloria (cal). Din punct de vedere tehnic, o calorie reprezinta cantitatea de energie necesara pentru a ridica temperatura la 1° C de la 1 g apa.

De obicei, masurarea caloriilor se afla in stransa legatura cu consumul alimentelor.De fapt, o kilocalorie este echivalentul a 1000 calorii. Aceasta este cantitatea de energie necesara pentru a ridica temperatuca unui singur kilogram de apa (aproximativ 2,2 kg) cu 1° Celsius.

Alimentele contin de obicei cantitati diferite de calorii. O bucata mica de ciocolata poate avea mai multe kcal decat o salata verde. Cu toate acestea, caloriile reprezinta doar o unitate de  masura, prin care se masoara energia.

O calorie de grasime are aceeasi cantitate de energie ca o calorie de proteina sau carbohidrati. Nevoia unei persoana de a consuma alege o diete cu numarul de calorii dorite se determinata folosind o varietate de ecuatii matematice. Varsta, inăltimea, greutatea actuala, si greutatea dorita sunt luate în considerare.

Dieta este ceea ce mananci.

Dieting-ul se referade obicei la dorintade a manca mai putine calorii si de a pierde  in greutate. Un regim alimentar bine echilibrat furnizeaza o cantitate adecvata de calorii, oferind în acelasi timp suma maxima de nutrienti. Organismul descompune moleculele de alimente pentru a elibera energia stocata in ele. Această energie este necesara pentru functii vitale ca miscarea, cresterea, gandirea – ceva ce nu necesita utilizarea de combustibil. Organismul stocheaza energia . Procesul de rupere a alimentelor pentru a fi utilizate ca energie este numit metabolism.

Cu o activitate a scazuta, organismul respectiv continua sa  stocheze energie in grasimi si sa nu le utilizeze. Prin urmare, cresterea in greutate este rezultatul de aportul crescut de alimente, activitate redusa, sau ambele. Etichetele nutritionale de pe ambalajele alimentelor indica numărul de calorii continute în produsele alimentare.

Natural, diferite produse alimentare oferi sume diferite de calorii. Unele alimente, cum ar fi inghetata, au multe calorii, în timp ce altele, cum ar fi legumele cu frunze,sau fructele au putine.
Efecte secundare

  • Dieting-ul necorespunzator (dieta FAD) poate duce la cresterea în greutate .
  • Alterarea imaginii corporale este asociata cu anorexia nervosa si bulimia.
  •     Dietele , care sunt extrem de sarace în calorii sunt considerate periculoase si nu au ca rezultat pierderea in greutate sanatoasa. O metoda mai de dorita de scaderea in greutate este una care contine in proportii moderate calorii si care incurajeaza exercitiile fizice.
  • Copiii, dar si adultii tineri nu ar trebui sa limiteze numarul de calorii din doza zilnica recomandata, deoarece acestia necesita o anumita suma de calorii pentru crestere si dezvoltare.

Se recomanda sa :

  • Nu mancati carne mai mult de o data pe zi. Carnea de peste si de pasare sunt recomandate sa se consume in detrimentul carnii rosii sau prelucrate.
  • Evitati sa consumati alimente prajite, deoarece produsele alimentare absoarb grasimile din uleiuri de gatit si aceasta creste aportul alimentar de grasimi. Daca doriti sa prajiti ceva, utilizati uleiuri polinesaturate, cum ar fi uleiul de porumb.
  • Includeti fibre adecvate în dieta ta. Fibrele se gasesc in legume cu frunze verzi, fructe, fasole, fulgi de tarate, nuci, legume radacinoase, alimente si cereale integrale. Fibrele de multe ori face sa te simti plin, fara a fi nevoie sa mananci un numar mare de calorii.
  • Nu manca mai mult de 4 oua pe saptamana. Desi sunt o sursa buna de proteine ​​si saraca in grasimi, ouale sunt foarte bogate in colesterol, si ar trebui sa fie consumate cu moderatie din motiv.
  • Alege fructe proaspete pentru desert, mai degraba decat prajituri, tort, sau budinca, sau biscuiti.
  •  Fiti atenti cu ceea ce consumati : prea mult din orice are neajunsurile sale, fie ca este vorba de calorii, sau un anumit tip de alimente. Un regim alimentar bine echilibrat, cu creativitate si soiul sau divers este cea mai potrivita dieta pentru nevoile dumneavoastra.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: